יום ראשון, 13 בדצמבר 2015

איך למדוד שיווק באינטרנט

המאמר בחסות Taitz שיווק באינטרנט ופרסום במדיה.

שיווק באינטרנט
פעם, כידוע, הכל היה הרבה יותר פשוט. מחליטים לצאת בקמפיין, משערים מהו קהל היעד ואיפה ניתן לתפוס אותו, יוצרים קריאייטיב שהמפרסם ואשתו אוהבים ויוצאים לדרך. במהלך הקמפיין לא משנים דבר ובסיומו רואים גידול המכירות או ב"מוּדעות למותג" וכולם שמחים. השיווק הדיגיטלי הביא עימו את היכולת למדוד כל מודעת טקסט, כל אמצעי מדיה וכל קריאייטיב ועם השכל באו גם הדאגות. מפרסמים היום מוצפים בערימות של נתונים ומשתנים שונים ומשונים (המורכבים בדרך כלל מראשי תיבות באנגלית), לא מוצאים את עצמם בין הנתונים ואף מרגישים "לא בסדר" אם אישרו איזה באנר בלי לוודא שכל הנתונים אופטימאליים בכל שנייה נתונה של הקמפיין. ספר חדש  Digital Impact: The Two Secrets to Online Marketing שכתבו ג'אוף ראמזי מנכ"ל המגזין EMAKETER וויפין מאייר סמנכ"ל לענייני דיגיטל בקבוצת מקאן העולמית, מציע שבעה פרמטרים להערכת קמפיין דיגיטלי:

חיפושים איכותיים
כמה מבקרים הגיעו לאתר שלך לאחר שהקישו מילת חיפוש רלוונטית. נתון זה מייצג את מספר הלקוחות הפוטנציאלים באמת שהגיעו אליך, כאלו שמחפשים מוצר או שירות שאתה מציע.

שיעור הקלקה למספר חשיפות – CTR
זהו כלי המדידה הפופולרי ביותר שנועד לבדוק את חוזקה השיווקי של המודעה (מודעת מילים בעיקר) כמה הטקסט שבה מפתה את הנחשף לה להקליק עליה.

חיזוק המותג
כיצד השפיע הקמפיין על תדמיתו של המותג. באמצעות סקר או קבוצת מיקוד משווים את המוּדעות למותג ותדמיתו בין אנשים שנחשפו לקמפיין לבין אלו שלא.

מעורבות הלקוחות (ENGAGEMENT)
כמות האינטראקציות שקיבל הקמפיין. מקובל בעיקר במדיה חברתית שם מסכמים את כמות הלייקים והתגובות שהתקבלו.

הפעולה הסופית
תכלס, איזו פעולה "מועילה" ביצע לבסוף הצרכן. פעולה זו נגזרת ממטרת הקמפיין: מכירה, הורדת דמו, השארת פרטים וכדומה.

יעילות
כיצד המחיר להקלקה, לחשיפה או לליד היה ביחס למקובל באותו ענף של המוצר או השירות.

החזר השקעה (ROI)
כיצד ההשקעה בקמפיין החזירה את עצמה. לכאורה זו בדיקה כלכלית אלמנטרית, אך חשוב לזכור כי לבד מתועלות לטווח קצר כמו גידול במכירות (וברווחים) בתקופת הקמפיין, יש לקחת גם בחשבון תועלות לטווח ארוך כמו הגדלת נאמנות לקוחות, חיזוק המותג.

לסיכום
לסיכום שיווק באינטרנט נמדד בשבעת הפרמטרים הנ"ל לא בהכרח חיוניים לכל פעילות אינטרנטית. כאשר המטרה היא שימור לקוחות, נסתכל בראש ובראשונה בחיזוק המותג ומעורבות לקוחות ופחות למשל בהקלקה למספר חשיפות. כאשר אנו משיקים מוצר, חשוב ביותר כמות המחפשים האיכותיים והפעולה הסופית וכן הלאה. ועכשיו, אפשר לצאת לדרך…

תודה רבה לכותבי התוכן המוכשרים מאתר http://copyz.co.il

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה